Kontakta mig!

Kontakta gärna mig!

jeanette-stahl@hotmail.com

onsdag 13 mars 2013

Kärleken är


tydligen oförutsägbar och tyvärr vet man inte vad som händer nästa morgon. Men vad det gäller mitt äktenskap och min skilsmässa, så är jag nu glad att jag har fått bekräftat av en inblandad källa att mina aningar och påstående inte berodde på att jag blivit tokig, utan att mina farhågor var besannade. 

Tänk så illa en människa kan göra en annan? Och tänk så illa jag har gjort mig själv genom att älska någon annan så mycket att jag till slut har glömt bort mig själv och att jag är speciell också, samt värd all kärlek från både mig själv och andra... Tänk som livet kan bli.

För mig är det dock positivt då jag nu har fångat ljusglimten som jag såg så långt borta och skaffat mig mod och ork att ta mig an framtiden. Det är alltid bäst att få veta sanningen även om det smärtar. Men på något sätt känner jag mig som en bättre människa idag än igår och att jag måste ge livet en chans och  mig själv en tro att jag också har ett värde. Tror jag drabbats av en liten EGO-kick! Och med det menar jag att jag fortfarande tror på snällhet och medmänsklighet och att det är omtanke, äkta kärlek och inte bara yta som räknas.

Förstår att ni undrar över mitt bloggnamn och om jag inte ska ändra till MISS.Jeanette, men det blir inget med det. För i själ och hjärta är jag en trogen FRU och därav valet att fortsätta heta MRS.JEANETTE. Finns säkert någon MR. som i framtiden vill ha mig som sin MRS. Men först ska jag begrunda min nutid och planera och skaffa mig en lysande framtid.




10 kommentarer:

  1. Älskar dina positiva tankar <3

    SvaraRadera
  2. Jag säger (skriver) som Snudda, Älskar dina positiva tankar. Att din posivitet smittar behöver jag nog inte säga igen hihi

    Många kramar <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blir glad om den sprider sig vidare! Tack, fina du! KRAM♥

      Radera
  3. Så härligt att höra att du kan tänka positivt trots allt. Du är en jättefin människa och den som inte förstår det får skylla sig själv! Puss och kram från din kusin♡ //My

    SvaraRadera
  4. Åh, vad jag blir glad och varm i hjärtat av att läsa dina tankar idag! Du är en superhärlig go´kvinna i dina bästa år. Och vet du vad, klok har du alltid varit men nu har du "ta mig fan" blivit ännu klokare! ;)

    Våren lurar runt hörnet, säger almanackan i alla fall, energin kommer tillbaka. Så håll du kvar din EGO-kick så länge du bara kan. Det är du värd!!! Ses snart!

    Kram på dig! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blir "ta mig fan" så glad för allt fint du skriver! Du är en fin vän! Det gör vi! KRAM♥

      Radera
  5. Härligt att höra att du är "på gång" igen! Lycklig den man som kommer att få äran att få ta del av din kärlek. Så länge är din Egokick det bästa du kan ge dig!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Tack, snälla Mia! Blir tårögd... KRAM♥

    SvaraRadera

♥♥♥Skriv något så blir jag glad och försöker att återkomma till dig! TACK!♥