Kontakta mig!

Kontakta gärna mig!

jeanette-stahl@hotmail.com

fredag 1 mars 2013

När man vill vara glad

Försöker att varje dag ta ett steg framåt istället för att stå still eller backa. Igår rensade jag vidare på min Facebook-sida och iväg for min fd.make och en ny kvinnlig vän som han har skaffat sig och som jag absolut inte känner mig bekväm med. Känns verkligen underbart då de under en längre tid varit riktiga energitjuvar i mitt liv och de har totalt sänkt mitt självförtroende och min självkänsla. 

Kvinnan har förekommit i utkanten i vårt tidigare äktenskap och på något underligt sätt så blev jag och min fd.make inblandad i hennes skilsmässa och sen så kom vår skilsmässa som ett "brev på posten" och hon är inte äldre än mig, snarare det motsatta. Men som jag har sagt hela tiden: man kan inte tvinga en annan människa till att älska en.

Men idag är himlen blå och solen skiner och det är fredag och huset ska göras i ordning för kommande visningar och livet kallar på mig att det är dags att rycka upp sig. Sonen strålar av kärlek eftersom hans fantastiskt söta och gulliga flickvän är på besök över helgen. Och jag vill honom och flickvännen allt väl. Det gör mig lycklig och är det viktigaste för mig.

Startade också upp en ny agenda för 2013 igår och det var minsann på tiden, tycker jag. Så mysig upplevelse att sitta och boka in en del upplevelser och kuligheter som jag har bestämt med mina kära & äkta vänner. Att blicka framåt är kanske en helt vanlig glädjekälla för de allra flesta men för mig kändes det som ett totalt LYCKORUS!

Även om 2013 börjat som ett av det värsta i mitt liv
så blir kanske dagens datum det som jag lägger 
på minnet...

Önskar er en mysig helg!




KRAM!

5 kommentarer:

  1. Du är så klok och stark <3 idag är första dagen på resten av ditt liv! Du är värd så mycket kärlek, glädje, värme så du har gjort rätt i att rensa! Tack för att jag fick stanna, det värmer mer än du ana... Massa kramar fina du

    SvaraRadera
  2. Hvor er det dejligt at se optimismen og livsglæden begynder at spire i dine skriverier. Man bliver glad på dine vegne. Igen igen igen - du ønskes bare alt det bedste livet overhovedet kan give dig.
    Varme kram til dig

    SvaraRadera
  3. Jag blir varm i hjärtat när jag läser dina positiva tankar. Du är på G, härligt!Stor kram på dig! <3

    Vi ses snart!
    /Ingrid

    SvaraRadera
  4. Jag instämmer med föregående "talare"
    och jag säger igen, för jag tror jag har sagt det förut; jag känner dig "bara" genom bloggen, vilket iofs inte är så "bara", tycker jag...hur som, jag känner verkligen "för och med" dig Jeanette och det känns bra att du verkar må bättre, även om det fortfarande är jobbigt och ledsamt.
    Men vi går mot en ljusare vår och jag önskar dig verkligen en ljus sådan ❤ och en härlig lördag 🌞
    Kram ❤
    Linda

    SvaraRadera
  5. Tack för att ni är så söta! Kram♥

    SvaraRadera

♥♥♥Skriv något så blir jag glad och försöker att återkomma till dig! TACK!♥