Kontakta mig!

Kontakta gärna mig!

jeanette-stahl@hotmail.com

onsdag 3 april 2013

En kort paus


Genomlidit några vakna dygn med fruktansvärda
panikångestattacker.

Kroppen är spänd som en pilbåge
tankarna irrar
 & 
flyger 
&
far.

Vad gjorde jag för fel?
Varför duger inte jag?
Varför gick jag runt och älskade och drömde om framtiden?
Varför finner jag inga svar på mina frågor?
Varför är jag en tänkare som funderar mycket?

Känns som om jag ska kvävas vilken sekund som helst.
Hjärtat är uppe i halsgropen och bankar frenetiskt.

Tårarna sprutar i överflöd.

När ska detta ta slut?
Tänk som livet kan förändras.
Var helt klart nöjd med mina fysiska smärtor
och började 
bli vän med
Mr.Smärta
och 
behövde verkligen inte de här psykiska
smärtorna och Mr.Ångest, också.

Jag som var en stabil, lugn och trygg människa.
Som hade hittat tillbaka till glädjen i livet igen.

Vart tog mitt sanna jag vägen?
Hur ska jag hitta tillbaks?

Är så trött.
Måste vara positiv.
Ta tag i livet och vardagen igen.
Tänka om, säger alla...

Hur lätt är det när man sörjer?
Då är tankarna inte så vidare klartänkta och smarta.

Men, Men...

Ny dag, nya tag.
Dags att försöka hitta fotfästet ytterligare en gång.
Vägrar att ge upp.
Idag vänder det nog.

Måste vara stark och orka att ta emot all kärlek och omtanke jag får av min vackra son.
Måste vara stark för hans skull så att jag orkar ge tillbaka massvis med kärlek och omtanke.
Det är han värd!

Men en sak är jag säker på:


Säger God Morgon till denna onsdag
och tänker försöka att göra det allra
bästa av den.

Ha en bra dag!
Kram!


6 kommentarer:

  1. Snälla du, känner så väl igen mig i det du
    beskriver, och hur svårt det än är att tro
    så går det över, inte på en dag, inte på två.
    Men det går över, så man måste ge det tid
    att läka. Sköt om dig!
    Marie

    ragna_marie@hotmail.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för dina kloka ord och ditt stöd! KRAM♥

      Radera
  2. Tänker på dig <3

    SvaraRadera
  3. Kram du fina positiva människa, du kommer att komma ur detta starkare en någonsin även om det ( ursäkta språket) känns pissigt just nu. Solen kommer att lysa bara för dig snart, kram från en som varit i något liknande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för ditt stöd! Solen älskar jag. KRAM♥

      Radera

♥♥♥Skriv något så blir jag glad och försöker att återkomma till dig! TACK!♥