Kontakta mig!

Kontakta gärna mig!

jeanette-stahl@hotmail.com

fredag 26 april 2013

Väntan

Denna fredag har jag gått i väntans tider, och nej inga barn på gång, utan lille Katten Prinsen som vaknade vid sex i morse och skulle fasta till klockan tio. Då skulle vi vara hos Smådjurskliniken. Jag vet inte hur många gånger jag tvingades titta in i hans vackra ögon i morse och se honom undra om han hade gjort något fel. Ingen matskål, ingen vattenskål och absolut ingenting.

Han öppnade själv skåpsluckan där torrfodret står och kröp in i skåpet och pep. Och ändå verkade jag inte fatta en sådan tydlig hint. Vad hade hänt över natten med hans "Mamma"?




Sen blev det taxi till veterinären och som tur var så fick vi samma trevliga chaufför både dit och hem för han var så hjälpsam, när han såg att jag knappt kunde bära buren.

Sen blev det blodprover, röntgen, dropp och en lång genomgång av veterinären som menade att han kommer att finnas hos er i familjen ett tag till. Han har inte ont utan är bara gammal och njurarna börjar krångla. Lite magkatarr som kunde fixas med Losec och en ny sorts mat som håller njurarna i schack så blir han som ny igen, sa veterinären och log.

Tror att alla vi familjemedlemmar drog en lättnande suck och kände stor lycka. Han är ju gammal men absolut inte färdig till att behöva avlivas. Han har tid för att ge och ta emot mycket KÄRLEK till.

Men nu är vi helt slut. Så vi hoppar fredagsmyset och ger oss själva en tidig kväll. Undrar vem som ligger först i sängen. Katten Prinsen eller jag?




4 kommentarer:

  1. Det er dejligt når man kan lämna veterinæren med gode beskeder :D
    Trevlig helg til dig <3 og missen :D

    SvaraRadera
  2. Underbart var det! Vilken känsla!
    Önskar dig och din familj detsamma!
    Kram♥

    SvaraRadera
  3. Naw...Lille Prinsen/Nospuss & Kram från mig

    SvaraRadera

♥♥♥Skriv något så blir jag glad och försöker att återkomma till dig! TACK!♥