Kontakta mig!

Kontakta gärna mig!

jeanette-stahl@hotmail.com

lördag 8 juni 2013

En helkulig fredag

Hämtades tidigt av bästa Stina och bilen styrde mot Helsingborg. Röda pölser intogs på vägen över med färjan till Helsingör och mycket snack och skratt som vanligt oss emellan. Vi har verkligen funnit varandra och blivit riktigt goda vänner. 

Anledningarna till detta är nog att vi har en hel del gemensamma intressen och att vi har likadan ironisk humor och lika lätt till skratt. Vi kan även vara förtroliga mot varandra och stötta varandra genom att dela med oss av våra problem. Det är äkta vänskap och den betyder otroligt mycket för mig.


Fantastiskt roligt att strosa runt i gränderna
och titta i butiker och på folk.



Efter Stinas shoppingtur på torget 
där det inhandlades en halv handelsträdgård
hade vi nästan behövt hyra denna Gajol-shot -bil. (hihi!)


Men vem kan motstå härligt prunkande växter
till riktigt låga priser?


Sitter utanför en butik medan Stina 
provar byxor på gatan.
Är rätt så nöjd att hon hade långklänning
och inte jeans...

Funderar över om vi kanske skulle hyra
en lastbil nästa gång...


Den värsta fnitterattacken framkallade
Stinas "pensioväska" som gnisslade
så det hördes över hela stan när hon drog på den.

När vi står inne på butiken Tiger ställer Stina en fråga till mig:

Undrar om de har olja här? Och då tänkte hon att vi kunde smörja hjulen lite...
Då svarar en kund som lyssnade när vi pratade: " Det står jungfruolja där borta!"
HA,HA,HA!!! Gissa om vi bröt samman fullständigt och inte kunde sluta skratta????
TACK FÖR EN ALLDELES UNDERBAR SOMMARUTFLYKT
MIN GULLIGA VÄN, STINA!


 
 




2 kommentarer:

  1. Älskar Helsingör ja Helsingborg med!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag med! Fantastiska platser att fördriva en solig dag på! Kram♥

      Radera

♥♥♥Skriv något så blir jag glad och försöker att återkomma till dig! TACK!♥