Kontakta mig!

Kontakta gärna mig!

jeanette-stahl@hotmail.com

söndag 23 juni 2013

Inga gubbar här inte



Jag som alltid har sett fram emot Midsommar och att verkligen fira sommaren, som jag älskar, har den här helgen genomgått en prövning som heter duga. Istället för att som vanligt vara i goda vänners lag har jag tagit emot och skickat iväg ett femtiotal ångest- och panik-attacker i min ensamhet. Är så stolt att jag har klarat av det helt och hållet utan mediciner.

Inte en enda gubbe har jag stött på i heller under dessa dagar. Huset är tomt och jordgubbar hade jag inte råd med. Min ekonomi är i totalt kaos och givetvis har mitt frikort för både sjukvård och läkemedel gått ut. Så alla pengar som är över måste användas till detta.



Men man överlever utan att äta jordgubbar. Det går finfint att käka makaroner och prinskorvar en Midsommarafton. Det blir sommar ändå! Är så glad att jag i alla fall har en ny liten "gubbe" ute i världen som stöttar mig med förståelse, ord och tanke. Ett telefonsamtal eller några skrivna ord... Det är kärlek!

Men idag väntas sonen hem igen och då blir det full fart och behöver jag skriva att han är min absoluta "FAVORITGUBBE", nej det behövs nog inte, men jag gör det ändå. Han är otroligt stark och förstår sig  på min sjukdom. Jag vill tacka dig, min son, som har stått vid min sida genom hela den här fruktansvärda resan, som jag har gjort. För allt tålamod, kärlek, hänsynstagande, din omtanke och omsorg, men framförallt att det var du som fick mig att välja att vilja leva och göra det bästa av det. Jag älskar dig och kommer alltid finnas vid din sida när du vill och behöver mig. Ber om ursäkt för allt som HAR VARIT!!!!!                            KRAM!




6 kommentarer:

  1. ♥ Livet är tufft i bland ... hjälper det att jag säger att det blir bättre? Tror kanske inte det... men det blir det ... alla bitar ramlar på plats och du kan njuta och bli lycklig. Tänker ofta på dig ♥ Kram Maya

    SvaraRadera
  2. Visst hjälper det, fina Maya!Börjar ljusna nu! Tack! Kram♥

    SvaraRadera
  3. Det er godt du har så dejlig en søn.
    Jeg håber du snart kommer helt ud på den anden side <3

    Store varme kram til dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, min son håller jag hårt i kära, Ann! Tack för din omtanke, det hoppas jag också på! KRAM♥

      Radera
  4. Härligt med din son :)
    Kramas ....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, han är verkligen alldeles underbar! KRAM♥

      Radera

♥♥♥Skriv något så blir jag glad och försöker att återkomma till dig! TACK!♥