Kontakta mig!

Kontakta gärna mig!

jeanette-stahl@hotmail.com

måndag 8 juli 2013

Att köpa ett hus

Just nu håller vi på att sälja vår villa och det har inte varit det enklaste då försäljningen av bostäder står ganska stilla. 

Min dröm var att sälja vårt hus till ett ungt par som såg en lång framtid i huset och inte till några människor som bara ville köpa, renovera det och sen sälja huset och tjäna en rejäl summa med pengar.

Eftersom vi har bott i villan i 22 år så har vi lagt ner våra kroppar och själar för att göra huset så mysigt som möjligt och jag har verkligen stormtrivts.

Men idag är det många unga par som går och tittar på hus som de drömmer om att bo i, men problemet är att de flesta har inte råd med kontantinsatsen då den är väldigt hög och detta medför att de får svårt att få banklån.

Säkerligen finns det många människor som skulle vilja bygga hus eller en villa från grunden och själv kunna planera hur sitt eget boende ska se ut. Då kan man idag bygga sitt hus på webben och få ett pris direkt. Du kan planera husets exteriör och interiör. Tänk vad utvecklingen går framåt...

Nu har vi haft turen att ett ungt par tyckte mycket om vårt hus och kontrakten är till min glädje påskrivna. Nu väntar besiktning av huset och sen hoppas jag att de precis som jag kommer att njuta av att bo mitt i vår stad men ändå uppleva lugn, ro och fågelkvitter på min älskade Bakgård.


2 kommentarer:

  1. Dejligt at høre.... men ved ikke rigtig om jeg skal lykønske dig!!!!
    I hvert fald sender jeg dig nogle varme kram, og håber alt det bedste for dig.

    KRAMMER <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, kära Ann! Nu har jag lämnat sorgen bakom mig och det känns okej att huset har blivit sålt. Sänder gosiga kramar tillbaka!♥

      Radera

♥♥♥Skriv något så blir jag glad och försöker att återkomma till dig! TACK!♥