Kontakta mig!

Kontakta gärna mig!

jeanette-stahl@hotmail.com

fredag 20 september 2013

Fika inspirerad av blandat jul & sommarsnack.

I morse när jag vaknade fick jag för mig att det regnade och hade så gjort hela natten lång och att jag kunde unna att låta mig ligga kvar under täcket och dra mig en stund.

Låg i värmen och funderade över en tragikomisk berättelse som min väninna berättade igår och började känna hur skrattmyrorna i magen satt igång.

Vi kom till att prata om julen vilket kanske verkar lite underligt mitt i denna härliga sensommarvärmen vi har turen att få njuta av. Men på caféet var det platsbrist och vem tror ni ville sitta inomhus när det finns sittmöjlighet utomhus, för det gör vi ju sen i flera månader ändå. 

Min väninna började på så sätt prata om hur mycket hon älskar julen men att det blir allt svårare att fira tillsammans hela tjocka släkten, då det var det bästa hon visste, men hade svårt att få rum med alla i hemmet.

Hennes släkt innehöll tre barnfamiljer plus alla mor- och farföräldrar och även en del ingifta nya släktingar då folk skiljer sig hit och dit idag, som hon sa.

Men en jul tog hon hela flocken ut på en tur som de sent skulle glömma. Hon hade hyrt en STORSTUGA på nätet och ivrigt packades bilarna med pynt, julmat och framförallt sängkläder, men så här i efterhand kunde de ha lämnat dessa hemma.

Väl framme med all packning så stod bonden där som var uthyrare och lotsade dem fram till en stuga på 40 kvadratmeter med två våningssängar. Så paff hon blev för det var verkligen inte den hon hade hyrt. De firade på dagen men när kvällen kom fick hon ge upp...

Jag skrattade så tårarna rann men hon bara tittade på mig och log med envisa ögon. Då sa hon att hon hade minsann inte gett upp för nu hade hon funnit en ny sida på nätet där man kunde hitta festlokaler i hela Sverige!!!

Vi skildes åt småskrattande och jag önskade henne en God Jul och ett Lycka till med nästa projekt och det är jag helt 100 på att hon gör bara på ren och "pink" envishet. Ser fram emot att höra om denna jul nästa sommar... 



2 kommentarer:

  1. Har varit här och får virus varningar igen så nu stänger jag ner

    SvaraRadera
  2. Hej gumman, allt bra?
    Såg att det var ett tag sedan jag va här så nu ska jag läsa i kapp :)
    Kram Maya

    SvaraRadera

♥♥♥Skriv något så blir jag glad och försöker att återkomma till dig! TACK!♥