Kontakta mig!

Kontakta gärna mig!

jeanette-stahl@hotmail.com

lördag 28 september 2013

Ljus i vardagen

Runt om i vår tillvaro och vår vardag finns så mycket som vi bara tar för givet. Jag försöker att allt som oftast fånga de små guldkornen men ibland krävs det en förändring för att jag ska påminnas om det jag en gång hade och verkligen förstå hur privilegierad jag var.

Just nu är jag mitt uppe i mitt arbete att färdigställa mina målningar inför Kulturnatten och hinner inte med att göra av med all kreativitet under dygnets ljusa timmar. Och att vara ute och måla sent på balkongen fungerar inte som i huset där jag hade strålkastarljus utomhus eller kunde hämta upp en extra frän källaren.

Tyckte för någon dag sedan att jag kanske kunde vara hjälpt av att kanske inskaffa en liten halogenstrålkastare men att gå till en butik för att köpa en var totalt uteslutet och jag sökte först på nätet.

I dag känner jag mig nöjd med det beslutet och kanske ljuger jag lite om jag tar på mig hela äran och framställer mig själv som smart för det hela löste sig av en ren tillfällighet.

Har funderat lite på att eventuellt sätta sådana där ledstripes bak på en egen målning som jag har på väggen och det skulle vara kul att testa detta på de jag målar och säljer också. Jag skrev in ledstripes som sökord och det var då jag gjorde min nya upptäckt.

Nu för tiden finns det Led strålkastare som har superljus och dessutom behöver man inte byta lampor. Sådana små vetskaper kan göra livet mycket enklare och gissa om jag är nöjd att jag hittade en lättförståelig hemsida om belysning, så jag slapp att stå och se ut som om jag levde kvar i ett annat århundrade, i lampaffären. Så nu kommer det ljus till mig i ett postpaket istället.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥♥♥Skriv något så blir jag glad och försöker att återkomma till dig! TACK!♥