Kontakta mig!

Kontakta gärna mig!

jeanette-stahl@hotmail.com

onsdag 6 november 2013

Ett långt & tufft år...




Så har då dagen kommit då jag har varit skild i ett år och trots alla vackra ord från underbara medmänniskor om att tiden läker alla sår så mår jag precis nästan lika illa idag som jag gjorde då.



Året som gått och genomgången av alla tuffa högtider skulle också göra livet lättare att leva, men ack nej. Kärleken är sedan länge försvunnen men sveket från andra utomstående inblandade är det som smärtar mig mest. Sörjde bara mitt misslyckande att bevara mitt äktenskap en kortare tid då jag snabbt förstod att kärlek är inget man tävlar om och speciellt inte då det är barn inblandade. De är vår framtid och förtjänar ett respektfullt. vägledande & föredömligt beteende av oss vuxna. Hur ska de annars kunna tro på äktenskapet & äkta evig kärlek? 

Men hur ska man kunna sluta sörja ett stort svek? Hur länge ska man orka vara stark när man stridit för sanningen och andra rättigheter mot två personer i ett helt år utan något stöd? Hur ska man agera när man vet att tiden och att försöka tysta ner osanningar inte ger något? Sanningen skiter i det! Den stannar tills den blir ventilerad och verifierad och sen bleknar sakta men säkert bokstaven o bort och ger en sanning som ger ett lugn och frihet. Hur ska man göra när man inte vill vara tyst? 

Att inte få medhåll av de som innerst inne vet och nog har förstått nu eftersom sanningen närmat sig brännpunkten sakta men säkert medan tiden gått, att jag blev djupt sviken smärtar mig också. Men för att inte orsaka mina nära mer smärta har jag valt att leva ett eremitliknande liv fyllt med sjuka fantasier, 
(mina sanningar och som det har visat sig vara verklighet), i alla fall tills min galenskapsperiod i livet är förbi. Har valt att ta mitt eget parti i den här skandalen och det är jag stolt över. 

Men visst känns det oerhört tufft att den som inte förtjänar någon kärlek från mina nära och kära fortsätter att ta den för given och agerar som om inget har hänt. Vissa människor glider genom livet ut och in i olika konstellationer och roffar åt sig helt själviskt det som de vill ha och lyckas gå ur allt trubbel med tur och lycka på sin sida. Önskar att jag var lite mer ytlig av mig ibland. Livet är INTE RÄTTVIST! Men jag har blivit a true believer of KARMA...

Det positiva med denna livskris är att jag blir mer kreativ och konstnärlig ju mer galenskap jag tillåter mig själv att känna. Kanske är det också positivt att våga uttrycka vad jag känner och tydligen krävs det stort mod att våga blogga om sitt känsloliv. 

Efter mycket om och men har jag öppnat en liten dörrspringa på glänt för en manlig vän och det är ett steg i rätt riktning, men en kvinna får blotta sig rejält för mig och visa alla tecken på ärlighet och att syftet är ett genuint intresse för att en dag bli min vän utan att ha någon baktanke som kan skada mig eller skicka in mig i en ny livskris.

Idag skulle jag behöva alla kramar i världen, men efter att jag öppnat mitt hjärta är sannolikheten stor att jag bara får en och annan, men jag kan inte leva i lögner mer och bara låta livet tuffa på genom att använda skygglappar. Det ger mig ingenting mer att gå runt och tro och låtsas att allt är och känns bra, för det är det fan i mej inte!

/JEANETTE







4 kommentarer:

  1. Du om någon borde veta att det krävs, två personer om man vill dansa tango....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men det fungerar inte med tre personer, kära Anonym!♥

      Väljer att besvara dig kort då jag inte anser att jag har någon skyldighet att diskutera detta vidare med en anonym person. Men träd gärna fram och kommentera mera så ska jag besvara dig så gott jag kan!♥

      Radera
  2. Jeg undrer hvad som skete, men.... får tanker.
    Håber du en dag tør åbne dig igen.... og jeg håber du en dag tør åbne din dør helt.

    Varme kram til dig Jeanette.
    Fra Ann
    Schousnigel.se

    SvaraRadera
  3. Tack kära Ann! Det är min högsta önskan också! TACK än en gång!♥ Kram♥♥♥

    SvaraRadera

♥♥♥Skriv något så blir jag glad och försöker att återkomma till dig! TACK!♥