Kontakta mig!

Kontakta gärna mig!

jeanette-stahl@hotmail.com

tisdag 12 november 2013

Utan tvekan

Nu börjar det lacka mot ADVENT och jag älskar att pimpa fönsterkarmarna med olika blomsterlökar och någon mysig julbelysning. Allra mest gillar jag blommor i vitt och gärna hyacinter, tulpaner eller amaryllisar.

Sen kommer man till det ständiga men underbara problemet med belysningen. Jag tycker mest om att ha en julstjärna som hänger i sovrumsfönstret eftersom jag gärna har den tänd hela natten lång och vaknar till ett mysigt sken under decembermånadens mörka morgnar. 

Nu har jag ju flyttat och på mitt sovloft är det takfönster på sned. Men med hjälp av lite häftmassa ska jag nog lyckas få dit en julstjärna ändå. Ni ska få bildbevis. Det lovar jag.

I övriga fönster har jag lyst upp med koner eller stående stjärnor eftersom jag under några år har varit lite less på att inreda med elljusstakar. Men i år funderar jag på att återgå till mina gamla traditioner. 

Kanske kommer mina dekorationer att chocka hela grannskapet. Men det struntar jag i. Jag är otroligt förtjust i gamla hederliga kulljusstakar och nu har jag hittat ett set som direkt tog mig med storm.


Bild lånad av Prylgrossen.se
Pris: 379 SEK

Förstår ni vad jag menar med grannarnas reaktioner nu? Den finns i vit också samt massor med andra färger. Men för mig är cerise ett självklart val och hur söt är inte kulljusstaken? Den är gjord till ett vanligt stearinljus och jag älskar när man moderniserar gamla traditionella prylar till jul.

Nu ska jag utmana mig själv och vara lite nytänkande den här julen. Har ju trots allt en hel del dagar på mig att strosa i blomsteraffärer och planera för andra julblommor än vita. För ska det nu vara cerise i mitt köksfönster så ska det vara det ordentligt. Ska nog kunna hitta en och annan cerise tassel också att dekorera med. Kanske kan jag färga lite mossa i cerise också. 

Ska det nu cerisechockeras,
så tänker jag göra det ordentligt
 och
 fira en "kulig" JUL!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥♥♥Skriv något så blir jag glad och försöker att återkomma till dig! TACK!♥