Kontakta mig!

Kontakta gärna mig!

jeanette-stahl@hotmail.com

tisdag 10 december 2013

FUNDIDERAR MERA



UNDER EN LÄNGRE TID NU HAR JAG DRAGIT I HANDBROMSEN OCH LUGNAT NER MIG ETT PAR HEKTO. KOM PÅ ATT JAG HELA TIDEN FÖRSÖKTE ATT HÅLLA MIG SYSSELSATT FÖR ATT SLIPPA ATT TÄNKA FÖR MYCKET.

MEN NU BÖRJAR DET SAKTA MEN SÄKERT ATT GÅ UPP FÖR MIG ATT DET VAR NOG PRECIS DET HÄR MIN SJÄL BEHÖVER. JAG TILLÅTER MIG SJÄLV ATT GÅ IGENOM OLIKA EPISODER AV MITT LIV, VÄGER FÖR OCH EMOT SAMT DRAR SLUTSATSER SOM GÖR MIG MER ERFAREN OCH FÖRHOPPNINGSVIS KLOKARE.

IDAG HAR JAG TÄNKT MYCKET PÅ EN SAK SOM MIN CHEF SA TILL MIG EN GÅNG I SLUTET AV 80-TALET DÅ JAG KÄNDE MIG VÄLDIGT ORÄTTVIST BEHANDLAD. HON UTTRYCKTE SIG SOM SÅ HÄR:


"LIVET ÄR ALDRIG RÄTTVIST, JEANETTE!
 OCH INOM VARJE MÄNNISKA, SNÄLL SOM ELAK, FINNS EN LITEN DEMON SOM PLOPPAR FRAM DÅ OCH DÅ I FORM AV ATT ALLA MÄNNISKOR ÄR I BEHOV AV ATT "TRYCKA NER OCH PLATTA TILL" NÅGON ANNAN".



NATURLIGTVIS STÄMMER DET. FÖRRA VECKAN FICK JAG MIG EN KÄNGA AV EN PERSON, SOM TROR ATT DEN ÄR SÅ STARK OCH SJÄLVSÄKER OCH DEN TOG MIG HÅRT I HJÄRTAT. KÄNNER INTE ATT JAG GÖR NÅGOT DUMT NÄR JAG ÅTERBERÄTTAR DETTA EFTERSOM DEN HÄR PERSONEN INTE ANVÄNDER SIG AV ATT LÄSA BLOGGAR ELLER ANDRA SOCIALA MEDIER DÅ DET BARA ÄR FÖR LÄGRE STÄLLDA PERSONER I SAMHÄLLET. SNACKA OM STENÅLDERSTANKAR!

DET FINNS KANSKE INTE SÅ MYCKET SOM JAG ÄR STOLT ÖVER I MITT LIV MEN SÅ HÄR MED FACIT I HAND SÅ ÄR NATURLIGTVIS MITT BARNS FÖDELSE NUMMER ETT OCH MIN UNIVERSITETSUTBILDNING NUMMER TVÅ.

SÅ SOM JAG LEVER I NULÄGET BÅDE SOM FYSISKT OCH PSYKISKT SJUK TAR DET OERHÖRT HÅRT ATT FÅ HÖRA VAD JAG EGENTLIGEN HAR FÖR NYTTA AV DEN UTBILDNINGEN NU NÄR JAG ÄR HELTIDSSJUKSKRIVEN???



JO, DET SKA JAG SVARA PÅ NU!!! MIN UTBILDNING KAN INGEN TA IFRÅN MIG OCH DEN ÄR EN STOR DEL AV MITT NUVARANDE LILLA SJÄLVFÖRTROENDE SOM GÖR ATT JAG ÄR INTE RÄDD FÖR ATT UTTRYCKA MIG MER VARKEN VERBALT ELLER I SOCIALA MEDIER. OCH BLOGGA ÄR NÅGOT SOM JAG TYDLIGEN ÄR BRA PÅ FÖR ANNARS HADE INTE SÅ MÅNGA LÄSARE ÅTERKOMMIT VARJE DAG.

EN OTROLIG VÄN SKICKADE MIG EN LÅT SOM RASMUS SEEBACH SKRIVIT TILL EN DEPRIMERAD VÄN OCH DET GJORDE MIG SÅ GLAD. FÖR ÄVEN OM JAG ÄNNU INTE KAN SE "TUSIND FARVER" SÅ SKULLE JAG TIPPA PÅ ATT JAG LIGGER PÅ EN 400 STYCKEN NU!!!

LYSSNA PÅ NÅGOT VACKERT:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥♥♥Skriv något så blir jag glad och försöker att återkomma till dig! TACK!♥