Kontakta mig!

Kontakta gärna mig!

jeanette-stahl@hotmail.com

torsdag 2 januari 2014

2014


Årets första dag spenderade jag i lugn & ro med mina tankar och planer för framtiden. Jag gjorde listor, noterade för- och nackdelar med olika val. Det kändes skönt att även begrunda allt som varit då jag i mitt bakhuvud tänkte att sämre än 2012 och 2013 kan detta år inte bli.

Äntligen ska jag få fylla 50 i november. En ålder som jag trivs i och är tillfreds med. Jag är lycklig och glad för allt jag hunnit med under alla dessa år. Och både positiva samt negativa händelser har gjort mig till en livserfaren och klok människa.



Jag ska arbeta intensivt med mig själv och ta emot den fantastiska vård jag får på Psyk. mottagningen med öppet hjärta och sinne. Men jag har en bit på resan kvar. Jag känner mig ofta oerhört skör och osäker. Jag har svårt att våga öppna mig och känna tillit och förtroende för människor. Jag är dessutom osäker på vad som är äkta eller oäkta kärlek.

Men jag måste våga satsa på framtiden eftersom jag själv fattade beslutet till sist att jag ville leva. Varför skulle jag låta två människor beröva mig livet när de redan berövat mig all lycka och glädje som jag upplevde? Jag skriver bara ett ord; KARMA! Och vips så var det borta ur mitt liv!


Så nu vill jag upptäcka världen, lära känna den Jeanette som jag har blivit, skratta och roa mig, våga älska och vara älskad samt ha som största mål att bli psykiskt frisk. Mina fysiska plågor finns jämt och ständigt, men de är helt okej, för jag här lärt mig att leva med dessa genom att prioritera rätt saker i livet.

VÄLKOMMEN 2014!


5 kommentarer:

  1. Kikar in som ny, lämnar ett spår, hoppas du vill göra detsamma.. Gott Nytt År!

    SvaraRadera
  2. Jag önskar Dig all lycka och hälsa! Hoppas det här året för med sig bara gott =)
    Karma is da bitch ;-) den biter alltid elakingar i röven!

    Kram på Dig fina Jeanette <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. TACK! En stor lyckokram till dig söta Laura och jag hoppas att du får ett alldeles underbart 2014, med mycket kärlek! ♥

      Radera

♥♥♥Skriv något så blir jag glad och försöker att återkomma till dig! TACK!♥