Kontakta mig!

Kontakta gärna mig!

jeanette-stahl@hotmail.com

måndag 24 mars 2014

Att dö en liten smula...


Har under mer än ett år haft svåra psykiska problem med återkommande depressiva skov. Oturligt nog är jag en människa som ofta klär mig snyggt och lägger på en trevlig och social mask så att ingen ska märka något...

Men har efter förra veckan först fått en insikt om att i den lilla stad jag bor i tjänar det ingenting till att försöka dölja något då alla här vet allt om alla.

Ni undrar så klart vad som hände. Jo, jag satte lunchen i halsen och höll på att kvävas en liten smula då jag bevistade en mysig restaurang med en väninna, som tur var. Kom till insikt att alla vet allt om alla men de vet inte ansiktet bakom eller hjärtat eller själen eller fysiskt vem människan är. Så här lät det::

" Och då sa, mitt barns pappas nya trolovade flickvän och en vän till min syster att pappan till mitt barn och jag hade haft ett så fantastiskt dåligt sexliv eftersom jag var så kass i sängen, hade han sagt. Tur att han har mig nu , som sätter lite fart på honom för hon (det är jag) har ju gett honom hur mycket friheter som helst, förr utom i sängen då alltså... Och så skrattade de och sa att jag hörde att hon är helt väck psykiskt också... Och sen kom de in på ett annat par...

Alltså vad är det för fel på folk, som göder sina egna äktenskap med andras olycka??? Men för mig blev det här först en chock och en del av allt det fina jag tyckte att jag hade med min älskade man dog en liten smula det också. Mitt liv kändes smutsigt, min kropp uthängd och min själ så sargad. JAG HAR ALDRIG BERÄTTAT OM VÅRA INTIMA STUNDER INTE ENS FÖR MINA BÄSTA VÄNNER, DET ÄR ETT HELIGT OMRÅDE MELLAN TVÅ ÄLSKANDE PERSONER, FÖR MIG!!!

Men nu är det dags för Mrs, Jeanette att ta ett första steg upp för det första trappsteget även om det är tufft och svårt. Jag tänker icke acceptera att bli behandlad på ett så respektlöst sätt mer. DÅ FÅR JAG EMIGRERA!!! Hallå alla Landskronabor, det var inte jag som inledde en kontakt med någon av det motsatta könet innan jag blev skild, mot min vilja. Hallå, det var inte jag som stal någon annans man eller fick en kvinna (mig) att ljuga mina allra närmaste rakt upp i huvudet för att mitt barns pappas nuvarande trolovade flickvän skulle få vara så vän och stå i vacker dager inför alla.

Tydligen är det bara jag som är smart och förutsåg denna händelse ett och ett halvt år tidigare...

Men skit i vilket, Jag läste om en kvinna som i många år arbetat med döende människor och frågat vad de hade ångrat av sitt liv och de ska bli mina livsdevis och kanske dina också efter att du läst dem:

1 JAG ÖNSKAR ATT JAG HADE HAFT MODET ATT LEVA ETT LIV, SANT MOT MIG SJÄLV. INTE LIVET SOM ANDRA FÖRVÄNTADE SIG AV MIG.

2 JAG ÖNSKAR ATT JAG INTE JOBBADE SÅ HÅRT. (HAR ALLTID BEHÖVT ARBETA HELTID)

3 JAG ÖNSKAR ATT JAG HADE HAFT MODET ATT UTTRYCKA MINA KÄNSLOR.

4 JAG ÖNSKAR ATT JAG HADE HÅLLT KONTAKT MED MINA VÄNNER.

5 JAG ÖNSKAR ATT JAG HADE TILLÅTIT MIG SJÄLV ATT VARA LYCKLIGARE.
BRONNIE WARE

LÄS GÄRNA HELA ATIKELN HÄR!

NU ÖNSKAR JAG ATT GÖRA TVÄRT OM! FÖR SKA JAG FORTSÄTTA ATT LEVA OCH JAG HAR REDAN LEVT MER ÄN HÄLFTEN AV MITT LIV, SÅ SKA JAG FÖLJA OCH UPPNÅ DESSA ÖNSKNINGAR. JAG SKA BLI EN ÄNNU BÄTTRE MÄNNISKA ÄN JAG VARIT TIDIGARE OCH TÄNKA OCH GÖRA MER SOM JAG VILL OCH INTE BARA FINNAS TILL ELLER FINNAS TILL HANDS... ELLER HÖRA FOLK PRATA SKIT OM...

SOV SÖTT DENNA SÖNDAGSNATT!




30 kommentarer:

  1. Stå på dig finaste! Ta ingen skit och tolerera inte sådant skitsnack. Kom ihåg att den kommer bita dem i röven en dag :-) Massor av styrkekramar ♡

    SvaraRadera
  2. Detta är den för detta maken som lägger in detta inlägg (som kommer att tas bort inom fem sekunder) Nu kan jag inte tigga längre, det finns ingen som helst sanning i det som min förre detta fru skriver ovan. Ni som läser denna blogg får givetvis tro på vad ni vill, men sanningen är den att JAG skilde mig från min förre detta fru på grund av många olika saker. En var att det fanns inga känslor kvar från min sida. Det är ok om min förre detta fru är besviken på MIG men lämna alla andra utför detta då de ej har med vår skilsmässa att göra.
    Och vad det gäller folk som pratat på offentliga platser är detta ren lögn.
    Tack på för hand Anders

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detta handlar inte om dig som är pappa till mitt barn utan om din trolovade flickvän. Och för det första så läser ni inte min blogg så varför kommentera, För det andra så har ni aldig lyckats bevisa att några av mina lögner är lögn, För det tredje läser jag det du har skrivit men för mig och många fler saknar det helt betydelse då det inte handlar om enbart dig. Viktoria Fransson Johansson blivande Stål som haft märkliga motgångar mot snygga starka kvinnor tidigare kan ju ta upp detta med mig om hon har några synpunkter och då är det ju sanning. Tack för din kommentar, Anders Karlsson Ståhl men förstår inte varför man läser sin exfrus blogg... helt sjukt beteende! Tack i efterhand! ♥

      Radera
  3. Ni som vill veta den riktiga sanningen är hjärtligt välkomna att kontakta mig. Jag kan utan problem vissa att det som min ex-fru skriver är lögner och rent förtal.


    Anders K Stål

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har fortfarande inte förtalat någon och mig veterligen så satt du inte på samma restaurang som mig och hörde hur de okända kvinnorna baktalade mig och vårt tidigare sk, äktenskap. Så lägg ner. Har ditt trolovade nuvarande Flickebarn Viktoria Fransson Johansson blivande Stål, skrivförbud eller hon vet att det är hon som satt igång skvallret.... ♥

      Radera
    2. Vilken resturang var detta? Tror att de hade sett dig om du kunde höra vad som sades.

      Anders

      Radera
    3. HÄR OVAN ÄR BEVISET PÅ ATT DU LJUGER, I DITT INLÄGG PÅ BLOGGEN VAR DET ETT SAMTAL MELLAN MIN SAMBO OCH EN VÄNINA TILL DIN SYSTER. NU ÄR DET HELT PLÖSLIGT TVÅ VITT FRÄMANDE KVINNOR SOM FÖR ETT SAMTAL SOM DU HÖR.

      Radera
  4. Jag förstår inte vad en före detta make gör på sin före detta frus blogg... är livet med den nya kvinnan så tråkig så du behöver kika in häs och tjuvläsa?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns alltid två sidor på myntet...Laura!
      Vilken tur för den före detta mannen att han kom bort från den självömkande kvinna som skriver denna blogg. Synd att hon bara har cybervänner som är ja, sägare som aldrig har träffat vederbörande i verkliga livet.
      Önskar att MrsJeannette tog tag i sitt eget liv, hon borde lägga all energi på att bli frisk och inte smutskasta sin före detta man och hans nya sambo.
      Jag önskar den före detta mannen och hans nya sambo, all lycka i framtiden.

      Radera
  5. Laura du vet inte ett dugg om mitt nuvarande liv och mitt tidigare liv, då du bra har information från en källa. Men en sak är säker att hade min för detta fru inte skrivit massa osanningar om mig och de som jag tycker om hade jag inte ägnat en minut på denna blogg.

    Anders

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skitsnack! <3 Du är för nyfiken för att låta bli och det är det samma för ditt trolovade Flickebarn! ♥

      Radera
    2. Två kvinnor sitter intill mig och mitt sällskap på restaurang Basilika och säger följande::: (De visste inte venm jag var personligen för då hade de nog inte tagit upp det. Och då sa, mitt barns pappas nya trolovade flickvän och en vän till min syster att pappan till mitt barn och jag hade haft ett så fantastiskt dåligt sexliv eftersom jag var så kass i sängen, hade han sagt. Tur att han har mig nu , som sätter lite fart på honom för hon (det är jag) har ju gett honom hur mycket friheter som
      helst, förr utom i sängen då alltså... Och så skrattade de och sa att jag hörde att hon är helt väck psykiskt också... Och sen kom de in på ett annat par... Jag förtydligar. Den ena kvinnan sa;;;;. Och då sa Viktoria Fransson Johanssona till henne att vi hade et fantastidkt dåligt sexliv.... bla bla bla, Det är ingen lögn och du är fruktansvärt blåögd nu för tiden..... PUNKT!!!!

      Radera
  6. Tråkigt att det diskuteras sånt här i bloggen. Jag kan inte se någon annan anledning till skitsnacket från Viktoria beror på osäkerhet. Sen undrar jag varför en vuxen människa sprider sådan skit, hade hon varit 15 hade jag förstått det, men absolut inte från en vuxen kvinna (antar jag att hon är). Det är bara ren och skär osäkerhet från hennes sida, det är alltså + till dej Jeanette, sträck på dej!!

    När det gäller sexlivet är det i allra högsta grad privat! Att få höra det på detta sättet som Jeanette har fått göra är tråkigt, det gör ont och det är kanske inte ens sant?!! Men det har vi inte med att göra, det är PRIVAT. Speciellt med hänsyn till det trauma du genomgått och genomgår efter separationen. Men folk som sitter så öppet och diskuterar så pass privata saker på en offentlig plats där andra kan höra, ja jag vet inte vad jag ska säga, man gör bara inte så. Att dom inte skäms!!!!!!!!

    Jag tar ingens parti, jag har ingen anledning till det, jag vet heller inte sanningen i vad någon skriver här och vad och vem jag tror på håller jag för mej själv. Men om det är så som Jeanette skriver så blir jag både ledsen och förbannad, för vuxna människor uppför sej verkligen inte på detta sättet!!!!!!!

    Sen tycker jag Jeanette, du ska sträcka på dej, din ex-mans nya fjälla är nog lite avis på dej, osäker på sej själv, varför skulle hon annars sprida sådan dynga? Just det ;-)

    Att din ex-man läser din blogg, ta det som en komplimang =). Om han haft det så bra som verkar påskinas så skulle han varken haft tid och intresse och vara här!

    Hoppas att allt löser sej för INGEN mår bra av detta!

    Alla sår är så öppna fortfarande, tar tid att läka, lämna varandra ifred, ha ingen kontakt. När det gått nåt år, ta kontakt igen, försök att bli vänner, det är hemskt tråkigt att vara ovänner när man levt ett helt liv tillsammans, ni har älskat varandra i många herrans år, det måste få sluta bättre än så här.

    Många tusen kramar från en som följer din blogg men kanske inte skriver kommentarer så ofta längre men kikar in här ibland! Du vet nog vem ;-)

    <3<3<3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bara så du vet,,, är inte ex-mannens fjälla avis på Jeanette. Hon är i motsatts till Mrs J, Positiv, Arbetande, psykiskt frisk och hon är vansinnigt vacker.
      Det bästa vore att Mrs J accepterade sin skilsmässa och gick vidare, hon får gärna pipa på sin egen blogg, men då ska hon lämna alla andra ifred!!!!!

      Radera
    2. Vad vill du ha sagt med detta? Oerhört kränkande och otroligt oförskämt.

      Jeanette är positiv och vacker och dessutom en kvinna med båda fötterna på jorden, men tyvärr har hon haft oturen att bli sjuk fysiskt och nu även psykiskt, dock är dom psykiska problemen tillfälliga och kommer att läka. Men så länge folk skriver sådant trams som du gör så tar det längre tid att läka, men det är troligen det du är ute efter. Fy vilken ond och elak person du är, elak långt in i själen USCH. Dock kommer du förr eller senare få din skopa av helvete, önskar det inte dröjer så länge.

      Ex-mannens fjälla är en sådan person som ser ytan som viktigast och dessutom verkar hon vara en riktig bitch som är uppe i det blå och svävar. Dock har inte Jeanettes ex-man genomskådat henne, men det kommer såsmåningom var så säker. Denna typ av personer är mycket obehagliga och manipulativa i högsta grad.

      Du kan vara hur snygg som helst på ytan, men har du ett ruttet inre blir du per automatik ful ;)

      Visst är ex-mannens fjälla avis på Jeanette, varför skulle hon annars sprida sådan dynga som hon gör.....

      Radera
  7. Jeanette det är en grej att du väljer att hänga ut ditt privatliv villt och brett på denna bloggen där du skriver öppet och ordagrant om ditt privatliv med psykiska sjukdomar och allt vad det innebär. Men även du som vuxen kvinna i den äldre medelåldern borde väl förstå att det ALDRIG är okej att hänga ut någon person på detta viset som du har gjort här idag, oavsett hur du mår eller känner inför situationen att din ex make har hittat en ny lycka i sitt liv utan dig.

    Om du vill hitta på lögner om människor i framtiden så hoppas jag att du är smartare än att du lägger ut det på internet där alla bör vara källkritiska. (Du som i grund och botten är lärare borde väl veta att källkritik är något alla lär sig i skolan nu förtiden, trots en längre sjukskrivning misstänker jag att du i alla fall har lite koll på ditt arbetsområde.)

    Med detta sagt så vill jag nu rikta mig till Jeanettes läsare och få er alla till att tänka till lite och vara källkritiska, allt är inte svart och vit, men denna lögnen ljuser ju förfan starkare än solen! Skärp er, ni vet ingenting om denna situationen som inte Jeanette har berättat för er eller skrivit här, det finns två sidor på alla mynt tänk på det.

    Och Jeanette skäms på dig, jag hade inte höga tankar om dig till att börja med, men jag är nu uppriktigt förvånad över denna nya nivån du har sjunkit till.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du stavar väldigt illa så det är svårt att förstå vad du skriver och träd fram istället för att vara feg och vara anonym så ska jag gladeligen besvara din kommentar!!! TACK!♥

      Radera
  8. Om inte du förstår detta, borde du verkligen kolla upp din hälsa Jeanette. Jag väljer att vara anonym då du utan att tänka efter hänger ut dina medmänniskor. Passar det inte att jag är anonym så ta bort den möjligheten från din blogg.

    Jag kanske stavar "illa", men jag vet hur man ska uppföra sig mot människor, en egenskap som antagligen värdesätts högre. :)

    Och så farligt var det inte och det kan alla se, ett vanligt fenomen på internet idag är just att när man står häpen utan svar på tal så påpekar man motpartens stavning. Löjligt, omoget och det förkommer oftast på 11åringars inlägg i vanliga fall.

    Men med tanke på att det var ett tag sen (flera år sen) du arbetade som lärare, så har du nu förlorat rätten att komma med synpunkter angående min stavning. Det va ett tag sen du rättade ett prov honey.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kränkning på högsta nivå. Kalla mig aldrig honey och vad är du för en människa som stampar på en som redan ligger ner,,,,
      Men nu förstår jag vem du är och att uppföra sig kan jag inte kalla innehållet i dina kommentarer. Dessutom är jag utbildad lärare men arbetar inte som det mer pga mitt funktionshinder och det smärtar mitt hjärta!!! Men jag har ny sysselsättning och jag trivs bra och lyckas i den branschen också.

      Radera
  9. Usch vilka råa påhopp på Jeanette, måste vara barn som är inne och skriver, för om en vuxen skulle skriva så rått och oförskämt så har den personen problem.

    Det är upp till Jeanette att skriva vad hon vill i sin blogg. Det är kanske ett sätt för henne att bearbeta det trauma hon genomgått och genomgår. Verkar vara svårt för vissa folk att förstå att det är oerhört svårt med en separation, helst när man levt ett helt liv tillsammans.

    Denna personen (ja jag tror det enbart är en person), som gör dessa råa oförskämda personliga påhopp verkar bara ha ett mål med detta och det är att få Jeanette att må ännu sämre, fy vilken hemsk människa som har detta som mål, man blir spyfärdig!!!

    Låt Jeanette vara ifred, låt henne berätta om sitt liv och hur hon mår om hon vill det.

    Att hon skrev om vad som skedde när hon hörde hur folk pratade om henne, det tror jag inte hon har hittat på, varför skulle hon göra det? Eftersom reaktionerna blev så starka här, så var det troligtvis någon som kände sej träffad. Att sprida sådan dynga om en annan person är oerhört omoget och barnsligt, en vuxen person som gör det bör söka hjälp och det per omgående för den personen har allvarliga problem!!

    Jeanette bry dej inte om dessa omogna och känslokalla människorna som är oförskämda, det är DOM som har problem, inte du. Du är intressant för dom och det verkar som du ses som nåt hot eller liknande, annars hade dom inte agerat så här. Sträck på dej, fortsätt din väg framåt, låt inte någon/några idioter stoppa dej <3<3<3<3<3 Många kramar



    SvaraRadera
  10. Detta är Jeanettes för detta man som skriver detta, nu får det var nog med denna skiten.
    Jeanette kan skriv vad önskar på sin blogg om det INTE det är påhopp/ förtal/ eller rena lögner om andra personer. För er som önskar kan jag vissa upp 100 tals sms och 100 tals E-post medelande som Jeanette skicka till mig och min sambo. Och jag kan lova att det inte är någon vacker läsning och om inte det räcker finns handskrivna brev som skickats till oss.
    Och vad det gäller samtalet på resturangen så kan jag meddela att min sambo INTE var på någon lunchrestaurang med någon väninna över huvudtaget förra veckan. Så detta är inget annat en ren LÖGN.

    Anders

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har Jeanette skrivit att det var din sambo som var på lunchrestaurangen? Nej det har hon inte, det var folk som satt och pratade om Jeanette, vilka det var spelar inte så stor roll men verkar vara ganska uppenbart att dessa har någon koppling till din sambo. Vad din sambo sagt vet ju inte jag, men det handlade om ditt och Jeanettes sexliv samt om Jeanettes hälsa både fysiskt och psykiskt. Dock begriper alla att skvaller förvrängs och ändras många gånger, men nånstans har det börjat, ingen rök utan eld och det låter troligt att det är just din sambo som snackar dynga, berättar privata saker, ja sådana saker som ingen mer än du och Jeanette har med att göra.

      Hade du själv mått så bra om du blivit behandlad som Jeanette har blivit behandlad de senaste året? Nej just det! Ingen är intresserad av att läsa PRIVATA email eller brev så behåll dom för dej själv.

      Respektera Jeanette, förstå att hon genomgår sitt livs värsta trauma, stötta henne istället för att stjälpa henne. Det är väl det minsta man kan önska. Ni har trots allt levt tillsammans och älskat varandra i ett helt liv. Respekt OCH förståelse gör inte ont och kostar inte något.

      Radera
    2. Se texten nedan kopierat den från Jeanettes ursprungliga inlägg på bloggen:
      " Och då sa, mitt barns pappas nya trolovade flickvän och en vän till min syster att pappan till mitt barn och jag hade haft ett så fantastiskt dåligt sexliv eftersom jag var så kass i sängen, hade han sagt. T

      Radera
  11. Ursäkta min dåliga svenska, men tror att budskapet går fram ändå.

    Anders

    SvaraRadera
  12. Ok, if we take it in English i´v got an answer to the person who dinied that he's never bin on the blog. I´v check´t, and someone in that relation have over 250 dots on Jeanettes blog, so sorry mr you´r wrong.
    Blog detective.

    SvaraRadera
  13. MR Blog detective hoppas du är tillräckligt kunnig i svenka för att förstå detta. Jag förstår att ditt ilägg syftar på mig Anders, om det stämmer att jag varit inne så många gånger på denna blogg??? Är detta bara ett tecken på vilken oro jag känt.
    Anders

    SvaraRadera
  14. Sorry Mr. She paid and i answer.

    SvaraRadera
  15. annika sandbergmars 25, 2014

    jeanette ..fattar inte riktigt ... satt du på resturangen o hörde dem ? 2 okända ? eller viktoria o en vän till din syster ....hoppas inte du syftar på när jag o vicky tog en lunch för 3 veckor sedan på basilika .......såg att du gillade min incheckning då ;-) kan lova dej att vi inte diskuterade dej ...på ngt sätt ...vi hade massor o prata om o det includerade inte dej ....eftersom detta nu blivit det stora samtalsämnet i vår lilla stad så kollade jag med vicky o hon har inte varit där med ngn annan än mej ....känner mej lite träffad ...kan lova att vi inte sitter o diskuterar dej över vår lunch ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. För det första så skulle jag aldrig tro det om dig, Annika. För det andra hände det förra veckan och det var två för mig obekanta kvinnor som skvallrade om detta. För det tredje är jag blockerad från deras sidor på Facebook och gillar jag något på din sida så är det för att jag tycker om dig och inget annat. Det här är helt och hållet en sak mellan henne och mig, men tyvärr verkar ytterst få förstå detta. Du ska absolut inte känna dig träffad! Det är helt lugnt! Kram till dig och hoppas du trivs med dina tavlor, fina Annika♥

      Radera

♥♥♥Skriv något så blir jag glad och försöker att återkomma till dig! TACK!♥